A bea sau a nu fi

August 4, 2011 § 4 Comments

Ieri, din trecere, am auzit o discuţie între doi muncitori, care probabil erau în pauza de masă (şi de ţuică). Unul dintre ei era scund, cărunt şi grăsuţ şi mânca repede şi lacom iar celălalt era mai tinerel, cam de 20 şi ceva de ani. Cei doi povesteau cum toate “e scumpe” iar “salariile e tot mai mici”:

Tinerică: Cu banii ăştia pe care îi primesc aici, de abia reuşesc să-mi plătesc ratele. Cablul de la teveu l-am şi scos, noroc cu salariul nevesta-mi, mic aşa cum e, măcar ne plătim dările la stat.

Moşulică: Nici beutură nu e ieftină deloc. Eu cum beau 1 L de ţuică şi 2 de bere la zi… ce să mai zic? Mai şi fumez, acolo se duce toată pensia mea, noroc că mai muncesc pe ici pe colo. Şi proasta aia de nevasta-mea mi-a zis că ori suntem cu banii separat, ori mă dă afară din casă.

Tinerică: Da nu mai bea bre atâta. Sau lasă ţigările măcar.

Moşulică: Păi nu pot bre, dacă nu beau o ţuică lângă cafea şi nu fumez o ţigară… de ce să mai trăiesc? Să plătesc taxe?

Tinerică: Haide bre, că nu-i aşa.

Întradevăr, nu există om mai sărac decât românul prost şi plin de vicii. Mie îmi e greu să tolerez oamenii care se plâng că nu au bani, după ce i-au tăvălit pe băutură.

Tagged: , ,

§ 4 Responses to A bea sau a nu fi

  • DianaEmma says:

    Sunt oameni simpli. Nu cunosc alte lucruri mai elevate care să îi facă mai fericiți, care să le consume timpul liber, care să îi facă să uite de greu… sunt oameni limitați, care nu știu de o carte bună, de un film bun sau chiar de o mâncare bună în loc de țigări și băutură. Nu au mici plăceri și nu au mari plăceri… nu cunosc decât vicii.

  • Myriam says:

    Daramite care au familii cu multi copii si in loc sa dea banii copiilor merg sa ii bea la carciuma.Aia ma fac sa imi vina sa ma duc sa-i bat. Eu stau la tara si vad cazuri si cazuri.Totusi mai sanatos e principiul ca e mai bine cu masura,ca ce-i prea mult strica.

  • ANM says:

    Of, am si eu vreo doi din astia in bloc. Daca nu`i tuica aia non stop langa ei, parca li se scurge viata asa din ei. Cred ca ar pune sa curga la robinet, daca ar putea.
    Si nu, nu stiu ce e ala sapun.

  • satana neagră says:

    @ANM: imi pare rau ca nu stii ce este sapunul.

    pe-subiect: ma prezint ca fiind in mare parte de acord cu DianaEmma: in momentul in care viata omului ala chiar se rezuma doar la a bea si nu-si gaseste alte placeri e deja prea tarziu sa se schimbe. inteleg, in esenta, ca ti-e greu sa-i tolerezi; ignora-i pe aia prea batrani ca sa se schimbe, iar cand da-i de-un copil tanar, fii un exemplu pentru el: invata-l cultura, etica si bun simt, daca nu are pe altcineva care s-o faca si ajuta-l sa devina ceva mai bun de atat.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading A bea sau a nu fi at Condomized!.

meta