Românii nu au educaţia necesară mersului pe munte

July 18, 2011 § 4 Comments

Generalizez acum, ştiu că sunt şi excepţii. Eu însumi sunt o excepţie.

Mersul pe munte este frumos (şi sănătos). De când eram mic mi-a fost indusă această plăcere de a depune eforturi mari, încălţat în bocanci incomozi, pentru a reuşi să ajung teafăr la destinaţie. Merită să te chinui atâtea ore pentru a vedea o cabană veche sau un vârf de munte care se poate vedea şi la televizor? Din punctul meu de vedere da.

Din păcate, oamenii încă urcă pe munte cu balerini sau pantofi cu toc, cu rucsaci plini de peturi de bere sau alte lichide cu grade şi apoi aruncă tot gunoiul unde apucă. Şi ne mai mirăm că-n pădurile noastre “cresc” sticle de Timişoreana!?

E trist când vezi ţărănoii, care au urcat cu telecabina până la Babele, îmbrăcaţi de Bamboo, că privesc Sfinxul şi nu văd altceva decât un bolovan mare şi vechi.

Eu am urcat de curând la Refugiul Costila, pe un traseu nemarcat, deloc accesibil. Mare mi-a fost bucuria când am ajuns la destinaţie, la refugiul ăla vechi de tablă. De acolo de sus se vede toată Valea Prahovei, ca o îngrămădeală de cabane şi vile. Superbă privelişte.

Dacă tot ţi se pare aşa de greu pe munte, nu ai alte haine decât cele de oraş şi nici nu-ţi prea place activitatea asta, de ce nu stai tu acasă? Berea intră şi-n bucătărie şi poze-ţi dau eu, ca să ai ce arăta la “precini”.

Tagged: , , ,

§ 4 Responses to Românii nu au educaţia necesară mersului pe munte

  • Giulia says:

    bine punctat;)

  • DianaEmma says:

    Asta vara… nici nu te aștepți să știe oamenii ăștia reguli mai „elevate”, gen nu te ții de mână pe munte.

    Vara ca vara… dar iarna… cum le vezi pe dudui pe pârtii în cizme cu toc, că ele au alergie la bocanci… și pe domni în adidași…

  • Cafeaua says:

    aaa..scumpi.
    Uite aici exemplu de om care e EXCEPŢIE când vine vorba de urcat pe munte şi mers şi făcut chestii cu adevărat în privinţa asta:
    http://exceptiul.blogspot.com
    :) Dacă vrei şi alţii, îţi fac cunoştinţă cu amicu meu cel mai bun, care e atât de pasionat că a înfiinţat un club de alpinism.
    De apreciat că faci oamenii care se urcă pe munte cu papuci de casă de tot căcatul. Atât.

  • Cris-Mary says:

    Eu stiu fete care au urcat pe munte cu tocuri de 10 cm… Romanii nu au educatie in multe privinte, asa ca nimic nu ma mai mira..

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Românii nu au educaţia necesară mersului pe munte at Condomized!.

meta