Primul loc de muncă

June 3, 2011 § 7 Comments

Primul loc de muncă este foarte important. Şi nu doar pentru moral. Te ajută să înţelegi ce înseamnă să te intreţi. Să munceşti, în orice domeniu, nu e o ruşine. E ruşine dacă furi, dacă cerşeşti, dacă ieşi la cafea şi-ţi plătesc mereu alţii consumaţia!

Primul meu loc de muncă a fost ca ospătar în Grecia, pe insula Kos, vara trecuta. Nu-i uşor să munceşti, pentru prima dată, într-o ţara străină că ospătar (domeniu total străin mie ; lachi mi, ai zpic inglish)

În primele zile de muncă mi s-a explicat cam ce o să am de făcut, iar apoi am fost pus să dau cu mătura şi să spăl pahare. Nu mă deranja, nu aveam responsabilitate şi stăteam ascuns după bar aproape toată ziua. Până într-o zi când m-am intrebat: Dacă tot muncesc undeva, de ce să mă mulţumesc cu puţin? Totuşi, oare nu-i mai obositor cu mătura decât să duc pahare pe tavă, să zâmbesc şi să vorbesc frumos?

Spre norocul meu, doar 2 zile a mai trebuit să spăl pahare. Apoi am fost ‘promovat’ . A venit un grup de 6 oameni şi au cerut informaţii despre o anumită mâncare. Ospătăriţa ucraineancă tot dădea din umeri, ea ştia engleză de la desene animate. Şi şeful m-a trimis să văd ce se întâmplă. OK! Tipul a întrebat de o anumită mâncare, eu am întrebat bucătarul şi i-am explicat (nu e o ruşine să spui că nu ştii şi că întrebi pe cineva care e în măsură să te ajute ; important e să le spui ce au nevoie). Dacă au comandat fiecare câte o porţie, am explicat bine, nu?

Şi atunci mi-a zis şeful: Tu nu o să mai speli pahare şi dai cu mătura!

Concluzie: Dă-ţi silinţa, încearcă să te autodepasesti, propune-ţi să ajungi la cel mai înalt nivel posibil. Sentimentul pe care-l ai când un străin te laudă şi-ţi spune că e mândru de ţine e foarte mişto. Iar ţie o să ţi se pară că eşti la servici, nu la scârbici.

Tagged: , ,

§ 7 Responses to Primul loc de muncă

  • T says:

    asta voi incerca mereu.
    ai dreptate cu tot ce ai zis:)

  • Kiraa says:

    interesant ce-ai scris tu pe acolo. asa mai aflam si noi chestiute despre tine. :d
    e fain ca ce-ai spus nu a fost o povestioara si atat/
    ma intreb daca e fain ca ospatar. xd

  • TED says:

    @T: : )
    @Kiraa: sunt un almanah ce asteapta sa fie deschis, indeed. povestea are scopul de a argumenta concluzia. :))

  • Boogie says:

    Cum ai spus si tu, primul loc de munca este foarte important, dar multi nu prea il iau in serios.

  • Pisti says:

    Ti-am zis ca citesc! Yes of course, prima ta experienta cu locul de munca…indeed nu este usor si nici rusinos. Unii insa se supraestimeaza si se cred zei. Cunosc un caz concrect: un individ a terminat facultatea de informatica (3 ani), si sta de vreo tot atata timp pe capu’ lu’ mama-sa acasa, care saraca nici nu stie cum sa imparta tot venitul ( mama singura, 3 copii din care unul inca mai ii la facultate si trebuie intretinut de mami…) si respectivul nu vrea sa lucreze ca : ” eu am terminat info…cum sa ma injosesc sa lucrez la kaufland sau mai stiu eu pe unde”..stupid people :D who need to be spanked by mother nature right in their @$$.
    Ma pun sa dorm:)) ca mi somn:)) peace out V

  • Giulia says:

    si eu tot ca ospatar am lucrat prima data, dupa care am evoluat, nu cu munca ci cu salariul (fusei si eu prin tari straine).eu m-am bagat la bucatarie, la spalat vase, facuta salata si dat cu mopul:P….s.a.m.d.

  • TED says:

    @giulia : si eu am evoluat si financiar. dar scopul nu e sa vorbesc despre aia.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Primul loc de muncă at Condomized!.

meta