‘Atotştiutorul’

May 23, 2011 § 14 Comments

Ieri, spre nenorocul meu am stat de poveşti cu un ‘atotştiutor’. Dacă ştiam că e genul ăla de om care habar n-are despre ce vorbeşte dar se crede în măsură să le explice altora, jur că mă prefăceam surdo-mut. Pe lângă faptul că omul era prost informat, era şi prost de la natură!

Pe scurt: tipul a susţinut vreo 30 de minute că souvlakiul grecesc este un cascaval pane, deşi eu i-am spus de la început că ştiu sigur că saganaki e caşcavalul pane şi că souvlaki sunt frigăruile.

Nevasta, convinsă că prostul de bărbatu-so avea dreptate, sau poate doar speriată că dacă nu e de partea lui nu o mai f^te, s-a uitat pe net. Şi, SURPRIZĂĂĂĂĂĂ!, era cum am zis eu.

Evident, tipul a spus că nu e vină lui că e prost, ci a prietenului lui, Vasile, care l-a informat greşit. De unde era el să ştie că Vasile, iubitor de litoral grecesc nu i-a spus bine?

Concluzie: Decât să susţii poveştile neverificate ale altora, mai bine specifici că ai auzit şi tu de la cineva şi că se poate să greşeşti. (dar pentru asta îţi trebuie măcar 5 neuroni funcţionali)

Tagged: ,

§ 14 Responses to ‘Atotştiutorul’

  • Chim says:

    E plină lumea de aşa ceva, ideea e că pe moment te enervezi (sau nu) când ştii că tu ai dreptate (şi respectivu vai ş-amar şi totuşi insistă cu prostia lui) dar după situaţia e pe post de amuzament.

  • TED says:

    @chim: da, ai dreptate.

  • piticu says:

    sunt multi atotstiutori :)) pacat ca putini stiu multe

  • Bogdan says:

    e greu cu astia grei de cap. eu le zic un “bine ma…”, tac 5 minute apoi imi fac drum :)

  • Clau says:

    Ce-mi “plac” oamenii de genul asta care sustin fara baza o afirmatie. Cel mai bine e sa-i lasi in pace in prostia lor ca nu ajungi nicaieri pentru ca de obicei sunt atat de incapatanati incat nu-si accepta greselile chiar daca le arati negru pe alb ca e ca tine. Asa ca cel mai bun lucru e sa-ti menajezi proprii nervi. O spun din proprie experienta :))

  • Bloggerel says:

    Bun venit in romania. Daca nu incalci regulile de circulatie, politaiul iti spune ca ba da….chiar daca nu e asa :)

  • Andera Y says:

    Oooo categoria asta de oameni, desi e full, multi altii se inghesuie pe varfuri sa mai prinda un loc. :))

  • Boogie says:

    Peste tot sunt oameni de genul acesta, care stiu tot si in acelasi timp nimic. Eu am incetat sa ma mai contrazic cu astfel de persoane, pur si simplu e pierdere de vreme.

  • Adi says:

    Bai daca stai sa te gandesti si tu ajungi o data intr-o ipostaza de genu si-ti dai seama ca e gresit ce zici. E normal sa-ti tii cauza cand tu stii ca e sigur ceea ce zici, chiar daca nu e asa. Oameni dastia sunt peste tot, pentru ca toti suntem asa. Fie ca suntem in partea cu “bine” sau cu “rau” tot acolo ajungem.

  • TED says:

    @Adi da, toti gresim. doar ca EU nu pun atat de mult pret pe ce zic altii, mereu specific ca am auzit de undeva si ca pot gresi. iar cand sunt contrazis, daca nu sunt foarte sigur ca am dreptate, tac sau oricum NU devin ostil.

    • exemplu says:

      nu toata lumea stie sa cuantifice probabilitatea ca informatiile auzite de la cunostinte sa fie adevarate, din pura credulitate/naivitate. e nevoie de oarece inteligenta ca sa realizezi chestia asta si imi aminteste de mine acum multi ani; din fericire am trecut peste etapa aia.

      ontopic: cum ciocanu’ de lemn al maica-tii sfinte imi spui tu mie ca nu devii ostil bai TED, nu te vezi ce hahaloangar de paispe euro esti. adica ce aicea, ma minti in fata pe mine eu? (asta dupa ce eu am auzit, in prealabil, de la prietenul meu foarte apropiat, Vasile, ca dumneata cand nu esti foarte sigur ca ai dreptate devii ostil; eu am incredere in Vasile, iar cuvantul lui este crunt mai important decat cuvantul tau, indiferent daca tu esti inginer electrician, iar el e cioban si tema pe care va contraziceti este amplasarea turbinelor eoliene, sub pamant, sau nu, daca intelegi ce vreau sa zic)

  • TED says:

    @exemplu: da, inteleg. desi nu prea stiu pe baza a ce argumente ai tras tu concluzia asta. ca ti-a spus tie un oarecare vasile iar tu iei de bun? nu crezi ca e aceeasi problema ca cea pe care am mentionat-o eu mai sus? (probarea afirmatiilor inainte de a spune cu convingere ca asa e?!)

  • Annya says:

    Ohoo…si cati sunt ca el. Cel mai bine in situatii ca acestea e sa verifici, Daca aveai dreptate sa ii arati, il felul asta ii deschizi si lui ochii. Daca nu aveai dreptate iti recunosti greseala si te bucuri ca ai invatat ceva nou.

  • Vasile says:

    Calomnie! Un Vasile adevărat nici în vecii vecilor nu ar confunda souvlaki cu saganaki!

    Ştiu asta pentru că sunt un Vasile, ceea ce mă face un mare gurmand şi mîndru de nobilul etimon grecesc al numelui pă care-l port.

    + dacă toată lumea ar verifica tot, n-am mai avea mituri urbane şi fraierii amuzanţi care le iau de bune.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading ‘Atotştiutorul’ at Condomized!.

meta