Diferenţele dintre generaţii

May 17, 2011 § 17 Comments

Da. Lumea s-a schimbat. Copiii la 7-8 ani nu se mai joacă meseriile cu mingea-n faţa blocului. Ei ştiu că ‘v-aţi ascunselea’ (Hide and seek) este mod la Counter Strike, nu că e un joc care implică fugă, ascundere, interactionare cu copiii de vârstă lor. Sau poate că ştiu, dar li se pare stupid să facă asta.

Preferă să dea like pe facebook, să comenteze la diverse tipe cu decolteu larg. A dispărut romantismul, a dispărut emoţia pe care o ai când îi spui ceva drăguţ fetei pe care o placi.

Este doar o părere personală, dar mi se pare că generaţiile se degradează de la an la an. Băieţii sunt toţi morandi style, plini de figuri iar fetele sunt foarte bune, sau cel puţin prea aranjate, pentru vârsta lor. Este un fel de maturizare forţată poate, datorată vremurilor, societăţii, tehnologiei?

Zilele trecute am avut ocazia de a sta de poveşti cu o fetiţă de vreo 12 ani. Să fac o glumă i-am zis ‘să nu-ţi faci prieten, e obositor’. Domnişorica şi-a scos telefonul cu mulţi mega pixeli şi mi-a arătat mesajele de la prietenul ei. Eu am rămas masca. Eram wow, omg, nu cred. Aveam un zâmbet tâmp pe figură.

Nu ştiu care este cauza acestei schimbări şi nici nu pot să spun dacă e bună sau nu. Accesul la informaţie şi tehnologie poate fi util şi nu prea.

Ştiu că am generalizat şi că sunt şi adolescenţi ok, care gândesc, care nu-şi petrec jumătate din zi scriind mesaje sau pe facebook. Dar din păcate predomină cei descrişi mai sus.

Tagged: ,

§ 17 Responses to Diferenţele dintre generaţii

  • Eu cred ca nu e buna deloc schimbarea asta. Astia nu se bucura de copilarie si de prostioarele si boacanele pe care le fac copiii normali. Ei vor sa fumeze si sa aiba telefoane si alte chestii de-astea de la 9-12 ani. Se schimba lumea. Si noi nu avem ce face. Pacat ca in curand, n-or sa mai stie ce sunt adevaratele bucurii. :D

  • biscuiteS says:

    Nu, nu ti se pare. Cum spunea si Guess Who, “copilaria s-a maturizat sever”. :)

  • T says:

    noi eram copiii inapoiati, ei nu…

  • TED says:

    @biscuiteS: da, zice bine guess who.
    @dianna: da, si eu cred ca nu e buna aceasta schimbare.
    @T: nu cred ca suntem noi mai inapoiati. daca am avut copilarie si am trait unele lucruri in plus consider ca e chiar benefic. da, intradevar, cand aveam 14 ani nu stiam de mess si de facebook. SI?

  • exemplu says:

    iar acum observam cu totii cum incepem sa sunam ca bunicii de pe vremea cand eram noi mici. mie unul nu imi place felul in care se perpetueaza acest ciclu al intolerantei si al respingerii ideilor si comportamentelor vehiculate de generatii mai indepartate de ale noastre. aparent, pe masura ce diferenta de varsta dintre doua generatii este mai mare, cu atat mai greu este ca unii sa poata accepta stilul de viata al celorlalti. se pare ca toti cei mai varstnici nu fac decat sa scoata partile rele/negative ale stilului de viata al celor mai tineri si sa extrapoleze in jurul lor, iar eventual sa faca comparatii cu “cum era pe vremea lor”, dar nimeni, aproape nimeni, nu vorbeste despre lucrurile bune din noua generatie, indiferent de cat de evidente, vehemente, sau numeroase ar fi ele. ce sa mai vorbim despre a incerca sa judecam aceste schimbari in mod obiectiv; blasfemie.

  • TED says:

    @exemplu: lucruri bune si evidente, zici tu. OK!

  • exemplu says:

    domnule, doamna, sau poate colectivule, TED, daca vrei, te las sa-ti formulezi un raspuns mai coerent; daca eu ma chinui sa scriu un comentariu de 150 de cuvinte, relevant si pe tema postarii, aveti si dumneavoastra bunul simt si nu comentati “OK”, “misto”, sau “zici tu”; mai bine nu o faceti deloc.

    suna cunoscut?

  • TED says:

    @exemplu: de fapt, asteptam sa imi spui care-s lucrurile alea asa bune si EVIDENTE! oricum, sunt doar pareri PRO si CONTRA. nu prea exista cale de mijloc si evident nu ne incadram in aceeasi categorie. de asta nici nu vreau sa comentez prea mult. am spus ce cred in articolul. in primul comentariu mi se pare ca ai fost mai revoltat pentru ca acesti indivizi nu sunt tolerati, nu pentru ca am lasat eu de inteles ca schimbarea nu e benefica (din punctul meu de vedere). si renunta la atitudinea asta de cocos. merci.

  • exemplu says:

    TED, daca vrei exemple, pot sa-ti dau, doar sunt unul chiar eu, desi nu in situatia asta. chiar tu ai spus-o, schimbarea asta este o maturizare, dar decat sa spun ca ‘in ziua de azi, copii trec printr-o maturizare prematura/fortata’ as prefera sa spun ca sunt mai precoce decat erau candva, notiune care nu cara in spate o conotatie peiorativa atat de accentuata. precocitatea in sine vine cu bune si cu rele, ca orice lucruri, iar expunerea la tehnologie si informatie ajuta mult la dezvoltarea celor care sunt interesati, iar in cazul celorlalti, nu pot spune ca le deviaza spre rau evolutia prea mult de la traiectoria initiala. in momentul in care se cred mai maturi, deja incep sa treaca prin etape mai inaintate ale vietii, ceea ce, desi nu sunt pregatiti, ii duce la o maturizare propriu-zisa mai rapida, lucru care nu poate fi altfel decat bine: mai mult timp sa’ti petreci viata asa cum trebuie. asupra punctelor negative nu ma exprim; n-ai nevoie.

    in primul comentariu am expus situatia; mi se pare o idee de-a dreptul fabuloasa cum ca as putea eu sa fiu revoltat de cat de tolerati nu sunt acei indivizi, din moment ce ei chiar sunt tolerati. eu, la fel ca si tine, am generalizat ce se intampla acum, deci parerea ta conform careia am fost revoltat n-o pot numi altceva decat un hazard peste care s-ar putea trece usor. si nu vreau sa renunt la atitudinea de cocos, pentru ca ma face auzit. in cel mai bun caz, sunt exemplul perfect pentru ea. in cel mai rau caz, aceasta este atitudinea de exemplu, care a fost preluata de cocos cu titlu oneros, caci ii tareste prin mocirla statuta de 4 luni imaginea sa onesta de animal despteptator si sursa egal cinstita de hrana pentru om. poate instinctul nu poate fi depasit de cocos, cum poate nici eu nu-l pot depasi pe-al meu. nu?

    cu placere.

  • TED says:

    @exemplu: nu vreau sa par vreun fixist, dar in continuare sunt de parere ca si aceasta maturizare trebuie sa se intample LA TIMPUL EI, nici prea repede nici prea tarziu. daca se intampla mai repede, copiii nu au copilarie, lucru pe care il regreta mai tarziu si care NU SE INTOARCE. (cel mai bun exemplu: copiii care au un necaz in familie si se trezesc la 13 ani ca trebuie sa aibe grija de casa si poate de un fratior sau o surioara cat timp tata e la munca sa castige banii de paine. da, responsabilitatile astea ii ajuta-n viitor, dar NU CRED ca nu le marcheaza viata, intr-un fel sau altul) Iar cei care se maturizeaza mai tarziu, sunt iresponsabili!

    felicitari celor care stiu sa foloseasca internetul si tehnologia in scopuri constructive. dar REPET, astia sunt putini. Sunt mai multi frustrati cu viata pe facebook decat copii care citesc carti! La ce-l ajuta pe un copil de 13 ani telefonul mobil? Serios. Sa scrie smsuri parintilor ca e plecat cu vasile la bere si ca intarzie? NU CRED.

  • […] ———————————————————CITESTE TOT ARTICOLUL AICI-—————————————————— […]

  • exemplu says:

    nu poti spune ca copii aceia nu au copilarie; asta pentru ca lor nu le lipseste copilaria, ei pur si simplu traiesc una diferita de a ta. tot asa, este o diferenta intre a-ti asuma o familie sau alte datorii si a fi precoce. una te umple de responsabilitati si iti mananca timpul si reprezinta intr-adevar o maturizare fortata, pentru ca e impusa de circumstante; cealalta nu-ti mananca in niciun fel timpul, tot tu ramai liber sa-l mananci, si nici nu este impusa, ci vine natural.

    cei care-s frustrati cu viata pe facebook ar fi fost ajuns mai mult sau mai putin aceiasi frustrati daca ar fi trait acum 20-30 de ani, doar c-ar fi fost frustrati in realitate. as prefera daca le-ai permite telefoanelor sa nu ia parte in aceasta discutie. cand voi avea un copil ma voi asigura ca are si stie sa foloseasca un telefon cat mai devreme; in cele din urma, un copil cu telefon este mai in siguranta decat unul fara, iar dezavantajele sunt minore.

    am observat ca ingrosi si MAJUSCULIFICI parti ale textului ca sa pui accentul pe ele; nu doar ca arata urat, dar ele mai sunt si considerate a reprezenta un ton agresiv, iar eu sunt sigur ca nu aia vrei sa transmiti, ci doar sa atragi atentia asupra cuvintelor cheie. as aprecia mai mult, totusi, daca ti-ai baza expresivitatea pe formularea atenta a propozitiilor, nu crezi?

  • TED says:

    @exemplu: tin sa-ti reamintesc ca articolul de mai sus este unul subiectiv. si da, ai dreptate in privinta ingrosatului.

  • exemplu says:

    oricum, comentariul meu initial nu este pe tema articolului, articol cu care nu am nimic; comentariul este relevant doar tangential, inspirat mai mult din comentariile precedente pe care le-ai primit, deci numai indirect de catre articol.

    ca sa nu fiu modest, pot spune ca proprietatea mea de a agrava oamenii care ma citesc este o consecinta directa a geniului meu si a metodei directe de a ma exprima; probabil sunt perceput ca un pericol, un pradator interneticesc. intocmai de-asta n-am un blog propriu. m-as ineca printre miile de cititori fideli si comentarii si mi-as pierde tot timpul meu. si atitudinea de cocos contribuie la asta. cu alte cuvinte, poate mai modeste decat cele de inainte, inteleg de ce ai reactionat asa de negativ comentariului meu. ca sa inchei intr-o cheie majora, probabil vei mai citi de la mine; am sa te urmaresc o vreme.

  • TED says:

    @exemplu: da, atitudinea si maniera in care te exprimi prind destul de bine la public, cum ai zis si tu. : )

  • p says:

    si cu ce te deranjeaza mosule ca ne-am maturizat.dauneaza sa fim putin copti la minte?poate daca voi adultii nu ne-ati mai face atatea restrictii si probleme ar fi mai bine.

  • p says:

    a si inca ceva .de ce sa traim cum traiai tu?dc sa nu evolueze omenirea.ce ar fii sa ne intoarcem in preistorie nemultumiti ca am evoluat.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Diferenţele dintre generaţii at Condomized!.

meta