Skimming / scanning

April 19, 2011 § 8 Comments

Skimmingul este cititul printre rânduri, sau cititul în diagonală cum ne mai place noua să-i spunem.

De multe ori prefer să citesc ceva printre rânduri iar apoi dacă ne interesează subiectul, poate citim şi integral, cu o atenţie sporită. Decât să regret că am citit ceva ce pur şi simplu nu mă interesează şi să pierd şi timp făcând asta, mai bine îmi fac întâi o idee.

O tehnică de skimming este citirea primului şi ultimului paragraf pentru a ne forma o idee despre ceea ce este scris acolo.

Cititul în detaliu se cheamă scanning.

Dacă ai nevoie să găseşti o anumită informaţie este recomandat să citeşti tot, dar atunci se presupune că ştii exact ce cauţi/ce te interesează, că ţi-ai făcut deja o idee.

Alte tehnici de citire aici. (atenţie, e in ingliş)

Tagged: ,

§ 8 Responses to Skimming / scanning

  • Iza says:

    Dex-ul blogului esti tu!:))

    • TED says:

      nu e adevaraaat. mai am multe treburi de invatat. oricum, multumesc de compliment :D .

      • iza says:

        Ba da e adevarat pt ca asa zic eu! Nu te contrazice cu mineee :)).

        Hai te imbratisez! Si nu incerca sa devii perfectionist, sa nu clachezi :D.

  • Kiraa. says:

    eu mai obișnuiam să citesc ultima propoziție/ultimele cuvinte din paragrafe. iar dacă e vorba de cărți, citesc ce e pe spate. :)))

    • iza says:

      Eu am o metoda mai ciudata sa aflu daca este o carte buna. Pun o persoana sa imi spuna un numar, deschid cartea la pagina respectiva, citesc, iar daca imi place inseamna ca este o carte buna :)).

  • T says:

    dada, si eu fac la fel kiraa:D

  • Cristina says:

    Eu ma iau dupa titlu sau dupa introducere. Daca nu ma intereseaza subiectul, nu citesc, dar sunt momente in care, desi n-am nu stiu ce tangente cu ‘despre ce e articolul’ (vorbim de bloguri) continui sa citesc deoarece ma atrage stilul in care a fost scris.

    Cand vine vorba de carti… de obicei ma iau dupa recomandari sau daca subiectul/titlul mi se pare interesant. Nu obisnuiesc sa las o carte neterminata. Daca nu mi-a placut, dau de inteles :))

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Skimming / scanning at Condomized!.

meta