Reguli de bun simţ

April 18, 2011 § 6 Comments

Nu pot eu să afirm că aş fi vreun pui-de-zmeu în blogging sau că sunt eu foarte experimentat, dar pot spune că profesionalismul este foarte important. Toţi suntem orgolioşi, mai mult sau mai puţin, dar trebuie să reacţionăm cu diplomaţie, să ne asumăm criticile şi să păstrăm un limbaj puţin academic, sau oricum nu de mahala.

Până la urmă sunt mai mult reguli de bun simţ decât reguli de blogging.

NU reacţionaţi aşa sau veţi lasă impresia că sunteţi absurzi şi că excludeţi de la început părerile contradictorii.
A: Eu nu cred că ai dreptate când ai spus acolo că...
B: Date-n mă-ta de bou că nu ştii nimic.

Puteţi reacţiona aşa:
B: Să ştii că nu m-am gândit la asta, poate ai dreptate.

La fel de important este şi limbajul, chiar dacă folosiţi sau nu diacritice, nu scrieţi în stilul ăla de messenger cu abrevieri şi prescurtări pentru că, oricât de util şi de interesant ar fi ce scrieţi, riscaţi ca nici măcar să nu va fie citit articolul. Eu unul nu mi-aş sacrifica timpul să descifrez aşa ceva, nici dacă articolul ar fi intitulat ‘CEA MAI SIGURĂ METODĂ DE A CÂŞTIGA 100 MILIOANE $$$$$$’. (bine, bine, recunosc, pe ăsta l-aş citi.)

Nu cred că e nevoie să dau exemple.

De asemenea evitaţi să scrieţi paragrafe mai mari de 4 5 rânduri. Dacă totuşi faceţi asta, lăsaţi spaţii între ele pentru a nu fi obositor la citit. Şi recitiţi înainte de a apăsa ‘Publish’.

Cred că şi cei care sunt de părere că pe blogurile lor pot face ce vor ar trebui să respecte anumite lucruri pentru că, până la urmă, toţi vrem să ne fie citite articolele, altfel am fi scris în notepad/word.

Tagged: ,

§ 6 Responses to Reguli de bun simţ

  • Kiraa. says:

    ha. după mine, bunul simț vine odată cu inteligența emoțională. :))

  • Adi says:

    Sunt importante regulile astea, iar eu unul recunosc ca nu le respect in totalitate. Mai sar uneori calul, ca de.. nu pot fi perfect. Dar ele sunt reguli importante si sunt bune de stiut in special pentru cei incepatori.

  • Iza says:

    Bune sfaturi:D

  • TED says:

    @Adi in locul tau as face cumva si as renunta la paragrafele kilometrice. Oare o sa doara rau?

    • Adi says:

      Am incercat deja sa fac acest lucru si parca se vede mai aerisit articolul. Ciudat este ca desi acu in mai intru cam in al 5-lea an de blogging, nu prea foloseam regula asta cu spatiul intre paragrafe. Adica nu ma intelege gresit, puneam spatiu, dar numai intre paragrafe kilometrice. :D

  • DianaEmma says:

    Uneori e bun și un „Date-n mă-ta de bou că nu ştii nimic.”
    Eu după ce am spus faza aia pe blogul cuiva pe care îl citeam de ceva vreme, m-a șters din blogroll, nu a mai intrat la mine pe blog, mi-a șters comentariile, trackback-urile, tot. Orgolii mari nene.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Reguli de bun simţ at Condomized!.

meta